Specializovaná databáze pro projektanty a dodavatele tepelných čerpadel a mikrokogenerací
Vytápění a chlazení autosalonů BMW a MINIPraha Čestlice

Mimořádně efektivní vytápění a chlazení autosalonu se servisem

Zpět na seznam vzorových projektů >
Picture: Mimořádně efektivní vytápění a chlazení autosalonu se servisem
Výkon topení/chlazení 84 kW / Čestlice
  • ZEMĚ/VODA s vrty
  • Pasivní a aktivní chlazení
  • Rekuperace odpadního tepla z chlazení

Autosalony BMWMINI společnosti RENOCAR v Praze Čestlicích, využívají pro vytápění a chlazení provozně mimořádně úsporný systém tepelných čerpadel IVT s vrty.

Tepelná čerpadla

V budově jsou instalována dvě tepelná čerpadla IVT Greenline D 43 s výkonem 84 kW, doplněná záložním plynovým kotlem. Systém získává energii z vrtného pole tvořeného 12 vrty o hloubce 100 m.

Topný a chladicí systém

Budova je vytápěna a chlazena pomocí podlahového vytápění, doplněného pro pokrytí špiček vzduchotechnickými jednotkami. Okruh VZT je od podlahového vytápění oddělen přepínacím trojcestným ventilem a zdroj tepla tak topí do těchto okruhů střídavě. Díky tomu je zachován vysoký topný faktor tepelného čerpadla v hlavním okruhu podlahového vytápění.     

Zdroj chladu

Systém zapojení umožňuje přímé pasivní chlazení z vrtů i aktivní chlazení pomocí kompresorů tepelného čerpadla. Odpadní teplo z chlazení je vraceno do vrtů, což následně výrazně zvyšuje topný faktor tepelného čerpadla v režimu vytápění.  

Provozní parametry

Data z února 2020 po 6 letech provozu:

  • Minimální výstupní teplota z vrtu 6,5°C
  • Teplota topné vody cca 39°C při venkovní teplotě 1–2°C     

Díky správně zapojenému a dimenzovanému topnému systému, mají tepelná čerpadla nízkou výstupní teplotu topné vody což zvyšuje topný faktor. Stejně tak je díky ukládání odpadního tepla z chlazení do vrtů výrazně vyšší teplota primárního okruhu, což opět zvyšuje topný faktor.

Tepelná čerpadla jsou zapojena nejlepším možným způsobem pro dosažení co nejnižší spotřeby elektřiny.         

VIDEO REFERENCE

PROJEKT A REALIZACE

Projektant: Ing. Lukáš Filka 

Realizace: ICE ENERGY / GT ENERGY 2014